Vattna.nu (en tjänst jag skulle vilja se)

October 8, 2008 at 10:58 am (Skola)


Vattna.nu (finns inte)

Det vimlar utav bra sajter där ute på webben, Så det var inte helt lätt nu när man på beställning skulle komma upp med något nytt. 
Tog ett varv i lägenheten för att få lite inspiration, och där fann jag den.
Såg mina sargade blommor så det vart uppkomsten till denna förhoppningsvis nya idén.

Vattna.nu är en sida där användaren skriver in vilka blommor man har i hemmet, och sen talar webbsidan om när de behöver vattnas. Den riktar sig till ungkarlar eller de som inte hittade tjejen med gröna fingrar samt pedanter.

När det är dags att vattnas så skickar sidan ut ett mail eller alternativt kommer en ruta upp på skrivbordet som säger att det är dags. 
Man ska även kunna koppla ihop den med sin datakalender och på så sätt få informationen.
För att sidan ska gå runt så säljer den växtnäring och dylikt som är riktat direkt till kunden.

Sidan kommer bli en succé då jag redan nu vet en massa kompisar som är i behov av tjänsten.

Så åk och köp blommor nu så sköter vattna.nu resten.

2 Comments

  1. freppo said,

    En tjänst som absolut skulle underlätta för mig och mina gröna vänner:) Just nu får jag påminnelser vi en mer mekanisk lösning som jag kallar flickvän. problemet med denna lösning är att påminnelserna blir något för påtalande i form av arga blickar och hårda ord samt konsekvenserna vid uteblivning vattning ibland kan bli grava:D

  2. Erik Gustafsson said,

    Plastblommor eller jättetåliga växter är ju ett alternativ annars 😛
    Men helt klart! En idé 🙂

Leave a Reply

